מאת: ורד יקר מחנכת כתה א.3
בחרתי לשתף אתכם בפעילות משותפת שנערכה
"בבית שיר" בחטיבה הצעירה בבית ספרנו.
במסגרת הפעילות הדו גילית הנערכת באופן
שוטף בחטיבה הצעירה, ערכנו המחזה בעקבות הסיפור "שלושת הפרפרים" של לוין
קיפניס.
בהמחזה השתתפו מס' מצומצם של שחקנים ושאר
התלמידים שימשו כמוכרי כרטיסים, סדרנים וכמובן קהל.
מטרות הפעילות:
- טיפוח האהבה לספר וההנאה ממנו
- חשיפת הילד לספר כמקור להרחבת הדעת
- פיתוח חשיבה יצירתית ודמיון
מהלך הפעילות:
שלושת הפרפרים יצאו לעוף בשדה ונקלעו לסערה
הרחק מביתם. טיפות הגשם הרטיבו את כנפי הפרפרים עד שלא
יכלו לעוף עוד. פנו הפרפרים לפרחים וביקשו למצוא בהם מסתור, אך אף פרח לא הסכים לקבל
את שלושת הפרפרים יחדיו. הפרפרים סירבו לנטוש האחד את השני ונשארו מאוחדים. ראתה השמש
את מעשה הפרפרים, העריכה את נאמנותם וסילקה למענם את הסערה.
בעקבות הקריאה: התקיים דיון משותף לתלמידי הגן וכיתה א' בתיאור ואפיון של כל אחד מהמשתתפים
בסיפור ובבחירת תפקידים על ידי הילדים לקראת המחזתו.
תכנון והתאמת מרחב הבית להצגה: הילדים בחרו תלבושות ואביזרים כתבו הזמנות.
ביום ההצגה
הסדרנים מסדרים מקומות ישיבה ממוספרים לצופים,
הקופאים - הכינו קופה ומכרו לצופים "כרטיסים"
הילדים הצופים רוכשים כרטיסים והושבו ע"י הסדרנים במקומות המסומנים
בכרטיס.
ההצגה: הילדים השחקנים מעלים את ההצגה בפני הקהל.
תרומת הפעילות לפיתוח כישורים ומיומנויות:
פיתוח כישורי עבודת צוות, פיתוח תקשורת בין אישית ויכולת הדברות, פיתוח כישורי חברות
(הפנמת כללי התנהגות בתאטרון), התמדה במילוי משימה, התמודדות עם פתרון בעיות, התנסות
בדחיית סיפוק, הזדמנות לביטוי אישי, חיזוק היכולת למילוי הוראות, חיזוק קשב והאזנה,
פיתוח חשיבה יצירתית, פיתוח שפה, פיתוח זיכרון, פיתוח מושגי מרחב ומושגי המספר, העשרת
הדמיון, היכרות עם מושגים מעולם התאטרון ועם שפת התאטרון, עצמאות. פיתוח הדמיון,
עידוד הסקרנות מפגש עם רגשות, הנאה וחוויה. פעילות מסוג זה גורמת לילדים הנאה מזמנת
להם מפגש עם רגשות שונים ויוצרת חוויה רב חושית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה