מאת: שירן בן עזרא מחנכת ב.1
חֻמָּשׁ
בְּרֵאשִׁית הַטּוֹב שֶׁבַּסְפָרִים,
התחלנו הַכֹּל מֵהַתְחָלָה
עַל
אֵיךְ נִבְרָא הָעוֹלָם?
עַל
תֹּהוּ וָבֹהוּ, יְהִי אוֹר, חָוָה וְאָדָם
שִׁשָּׁה
יָמִים עָמַל אֱלֹהִים
וּבָרָא
לָנוּ בְּנֵי הָאָדָם אֶת כָּל מָה שֶׁאָנוּ צְרִיכִים.
בַּיּוֹם
הַשְּׁבִיעִי נָח מֵעֲשׂוֹת כָּל מְלָאכָה
לְלַמְּדֵנוּ
שְלכָל אֶחָד יֵשׁ שַׁבָּת לִמְנוּחָה.
כך סכמו תלמידי כיתה ב' את נושא "בריאת העולם" – בטקס חגיגי של קבלת שבת.
השבת היא יום השביתה של אלוהים ממלאכה,
הבא לאחר ששת ימי בריאת העולם. יום זה מבורך ומקודש ע"י אלוהים.
יום השבת המכונה 'יום השביעי' עדין לא קבל
את שמו 'שבת'. השם שבת מופיע לראשונה בסיפור המן במדבר בשמות פרק ט"ז,
25:"וַיֹּאמֶר משֶׁה אִכְלֻהוּ הַיּוֹם כִּי שַׁבָּת הַיּוֹם לַיהֹוָה הַיּוֹם
לֹא תִמְצָאֻהוּ בַּשָּׂדֶה".
"שבת בראשית וימי הבריאה"
שקדמו לה הפכו למודל השבוע האנושי הבנוי מששה ימי מלאכה ויום שבת למנוחה, לברכה ולקדושה.
ביום השבת מוּשעים הבדלי המעמדות, בכך מעומעמים המתח הכלכלי המשסעים את החברה בימי החול, ומודגשים הצדדים האנושיים של כל בני האדם. השבת היא נכס של החברה כולה, על מעמדותיה השונים.
עריכת קבלת השבת מחזקת את הצביון היהודי
המשמעותי לבית הספר, פרידה חגיגית משבוע הלימודים ומנושא ששת ימי הבריאה תמחיש לילדים
את חשיבות יום השבת.
השעה שהוקדשה לשבת מחזקת את הכיתה כקבוצה ואת התרבות המשותפת לכולם. ויחד עם זאת מטפחת את קבלת השונה (ערך החודש כסלו) בכך שכל ילד הביא את השבת שלו לכיתה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה